جنگ سایبری
جنگ سایبری

جنگ سایبری

cyber

اما و اگرهای حضور کودکان در فضای مجازی

رابرت هانیگان می‌گوید کودکان با توسعه دادن مهارت‌های سایبری می‌توانند کشور را نجات دهند چراکه در حال جا ماندن از رقبا هستیم. او اینطور پیشنهاد می‌دهد که والدین باید کودکان خود را تشویق کنند تا وقت بیشتری را در فضای مجازی سپری کنند تا بتوانند کشور را نجات دهند.  

هانیگان که از سال 2014 تا 2017 ریاست سازمان نظارت بریتانیا را بر عهده داشت، اعلام کرده که انگلیس در زمینه مهارت‌های سایبری تلاش می‌کند همگام با رقبا پیش رود. او گفته والدین نباید از این که نوجوانان در تعطیلات تابستان، ساعت‌ها جلوی رایانه می‌نشینند، احساس گناه کنند. او اضافه کرده است: «این تصور که نشستن جلوی رایانه به معنای هدر دادن عمر است، باید به چالش کشیده شود.» اظهارات هانیگان پس از آن صورت می‌گیرد که کمیساریای کودکان به والدین هشدار داد که جلوی استفاده بیش از حد کودکان از رسانه‌های اجتماعی را بگیرند و اجازه ندهند زمان زیادی را در فضای مجازی بگذرانند.

 

 

ان لانگفیلد (Anne Longfield)، در مصاحبه‌ای اظهار داشت که والدین باید دست به کار شده و در مدت تعطیلات تابستانی، جلوی حضور افراطی کودکان در اینترنت را بگیرند. هانیگان با اظهارات لانگفیلد موافق نیست و گفته: «اگر زمان زیادی از تعطیلات خود را صرف تلاش ناکام برای جدا کردن بچه‌ها از وای‌فای یا وسایل دیجیتالی می‌کنید، ناامید نباشید. شاید ضعف شما در کنترل بچه‌ها کمکی به آنها باشد تا کشور را نجات دهند.»

 

 

اظهارات فوق در شرایطی صورت می‌گیرد که آفکام (سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا) اعلام کرده است که کودکان در تمام گروه‌های سنی، بیش از هر زمان دیگری در فضای مجازی حضور دارند. کودکان پنج تا پانزده ساله، هفته‌ای پانزده ساعت در اینترنت حضور دارند.

 

 

هانیگان اینطور استدلال می‌کند که جوانان، همان‌طور که دنیای واقعی را می‌کاوند، باید دنیای دیجیتال را نیز مورد کاوش قرار دهند تا بتوانند مجموعه مهارت‌هایی را به طور کامل توسعه دهند که در آینده مورد نیاز خود آنها و کشور خواهد بود. وی اظهار داشت: «کشور به شدت با کمبود مهندس و متخصص رایانه روبروست و در زمینه مهارت‌های سایبری گسترده‌ای که مورد نیاز است، همین امروز هم کمبود داریم تا چه رسد به بیست سال آینده. خط مبنای شناخت در سطح پایینی قرار دارد و اغلب از رقبا جا می‌مانیم. اگر بناست بر روی انفجار داده‌های حاصل از اینترنت اشیا و ورود هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی سرمایه‌گذاری کنیم، باید اجازه دهیم جوانان ما همچون مهندس‌ها رفتار کنند: کاوش کنند، قطعات وسایل را باز کنند و دوباره آنها را سر هم کنند. مسلماً این همان کاری است که بچه‌ها همیشه در تعطیلات تابستان انجام می‌دهند؛ با این تفاوت که بچه‌های امروزی دوست دارند به طور دیجیتالی به کاوش، آزمایش و در هم ریختن اشیا بپردازند.»

 

 

هانیگان همچنین توصیه کرد که والدین باید تلاش کنند پا به پای بچه‌ها پیش بروند و مهارت‌های سایبری خود را ارتقا دهند. او پیشنهاد داده که والدین یک رزبری پای (Raspberry Pi، یک رایانه تک برد که با هدف آموزش علوم رایانه در مدارس طراحی شده است) بخرند. وی در پایان گفته است: «می‌توانید این رایانه را با کودکان خود بسازید و دست‌کم با مفهوم کدنویسی رایانه‌ای آشنا شوید. منابع آموزشی رایگان هم به مقدار کافی در اینترنت وجود دارد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.