جنگ سایبری
جنگ سایبری

جنگ سایبری

cyber

ویکی‌لیکس جدیدترین اسناد جاسوسی سازمان سیا را منتشر کرد

اداره ملی امنیت اطلاعات و سایبری چک، با 118 کارمند کار خود را به طور رسمی در شهر برنو آغاز کرد. طبق اعلام مدیر این مرکز، دوسان ناوراتیل (Dusan Navratil)، تعداد کارکنان این مرکز که حاصل انشعاب از اداره امنیت ملی است، در آینده به چهارصد نفر خواهد رسید.  

تاکنون مرکز ملی امنیت سایبری که زیر نظر اداره امنیت ملی فعالیت می‌کند، مسئولیت امنیت سایبری را بر عهده داشت. این مرکز به همراه چند بخش دیگر اداره امنیت ملی از جمله حفاظت از اطلاعات دارای طبقه‌بندی در سامانه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، حفاظت رمزنگاری در خدمات غیردولتی در سامانه ماهواره‌ای گالیله به مرکز تازه تأسیس امنیت سایبری ملحق می‌شود.

 

 

به گفته ناوراتیل، وظیفه مرکز امنیت سایبری، تضمین پشتیبانی در مواقع بروز حملات سایبری است. این مرکز همچنین وظیفه پیشگیری را نیز بر عهده داشته و باید از رعایت شدن استانداردهای امنیتی نوین در سامانه‌های فعال در زیرساخت‌های اطلاعاتی اطمینان حاصل کند. ناوراتیل گفته است: «اداره امنیت ملی اساساً برای انجام فعالیت‌های دیگری از قبیل حفاظت از اطلاعات دارای طبقه‌بندی راه‌اندازی شده بود. به همین دلیل مشخص بود که این فعالیت (امنیت سایبری) به مرکز مستقل دیگری سپرده خواهد شد؛ کاری که امسال اجرایی شد.»

 

 

در حال حاضر، در اداره تازه تأسیس که در ساختمان مرکز ملی امنیت سایبری مستقر در شهر برنو واقع شده است، 129 سمت شغلی وجود دارد و 118 نفر در این مرکز مشغول به کار شده‌اند. در آینده و برای تأمین اهداف این مرکز، باید ساختمان جدیدی به گنجایش چهارصد نفر در قسمتی از ساختمان اصلی ساخته شود.

 

 

در چند سال گذشته، شمار حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی جمهوری چک افزایش یافته است. طبق آمار گروه دولتی GovCERT، ماهانه حدود صد حادثه امنیتی در این کشور رخ می‌دهد. این حملات می‌تواند خدمات کلیدی، امنیت و قدرت دفاعی کشور و همچنین کسب‌وکارهای شخصی و زندگی روزمره شهروندان را در معرض خطر قرار دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.