جنگ سایبری
جنگ سایبری

جنگ سایبری

cyber

اتهام شدید اللحن قطر به کشورهای همسایه

قطر کشورهای همسایه خود را که به‌تازگی اقدام به قطع رابطه سیاسی و اقتصادی با این کشور کرده‌اند، محکوم کرد که با هک کردن وب‌سایت شبکه خبری الجزیره، نسبت به انتشار اخبار جعلی روی آن اقدام کرده‌اند.
مقامات قطری، حمله سایبری مذکور را عامل بروز تنش‌های سیاسی و دیپلماتیک پیش‌آمده می‌دانند و مدعی شدند که در حال انجام تحقیق در این مورد هستند.
دادستان کل قطر در این رابطه اعلام کرد که موضوع کاملاً روشن است و حمله سایبری به وبگاه خبرگزاری الجزیره قطر، مسئول بروز این بحران و تشدید محاصره اقتصادی است که عربستان و تعدادی دیگر از کشورهای هم‌پیمان، علیه قطر به راه انداخته‌اند.
حدوداً یک ماه پیش، خبرگزاری رسمی قطر، با انتشار یادداشتی منسوب به امیر این کشور، از ایران به‌عنوان یک قدرت در دنیای اسلام و منطقه یاد کرده بود. همچنین این خبرگزاری، از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در مواجهه با تهران نیز به‌شدت انتقاد کرد و مدعی شد که روابط بسیار خوب و گرمی با رژیم صهیونیستی دارد.
گرچه مقامات قطری، به‌سرعت انتشار چنین متنی را تکذیب کرده و مدعی شدند که این خبرگزاری، توسط هکرها هک شده است، اما همین چند ساعت برای انتشار خبر مذکور، کافی بود تا این کشور، وارد یک بحران سیاسی بسیار گسترده با همسایگان عرب و متحدان منطق‌هایش شود.
امیر قطر در صحبت‌هایی در این رابطه گفت: «ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد گوشی‌های آیفون، از جانب کشورهایی که ما را محاصره کرده‌اند، در انجام این حمله سایبری استفاده شده‌اند. ما مدارک کافی، برای دراز کردن انگشت اتهام به سمت این کشورها داریم.»
البته در صحبت‌های مقامات قطری، از هیچ کشور خاصی نام برده نشده و فقط از لفظ همسایگان قطر استفاده شد. همچنین، قطری‌ها بر این موضوع تأکید کردند که حمله مذکور، تنها بر عهده یک کشور نبوده و چندین کشور، مسئول انجام آن هستند.
مقامات قطری، بر این موضوع نیز تأکید کردند که به‌زودی، شماره تلفن‌های افرادی که مسئول انجام این حملات هستند را اعلام خواهند کرد. در بخش دیگری از گزارشی که قطری‌ها در این مورد منتشر کردند، آمده است که این کشور، همچنین در حال بررسی و جمع‌آوری اطلاعات شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی هستند که با عربستان در این زمینه، همکاری کرده‌اند و به‌زودی، اسامی این شرکت‌ها نیز برای پیگیری اعلام خواهد شد.
البته در خبری، ادعا شد هکرهای روسی، مسئول انجام حمله سایبری به خبرگزاری قطر هستند؛ موضوعی که با واکنش روسیه مواجه شد و این کشور، هرگونه دخالت در حمله انتسابی را، مردود اعلام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.