جنگ سایبری
جنگ سایبری

جنگ سایبری

cyber

ترس اسرائیل از شبکه‌های اجتماعی

رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل گسترش تروریست معرفی می‌کند و بارها خواستار ایجاد اتحادی جهانی برای مقابله با این موضوع شده است. سال گذشته، بعد از بروز چند حمله شهادت‌طلبانه در سرزمین‌های اشغالی، مقامات امنیتی این رژیم، فیس بوک را در این بین مقصر دانسته و مدعی شده بودند مهاجمان، از این شبکه اجتماعی برای تنظیم قرارها و برنامه‌ریزی برای حملات خود بهره‌برداری کردند. بعدازآن نیز با ارسال پیام‌هایی به مدیران این شبکه اجتماعی، خواستار برخورد با این‌گونه مسائل شدند.
البته این موضوع، به بهانه برخی شبکه‌های اجتماعی برای مسدودسازی تعدادی از صفحات کاربری متعلق به گروه‌های فلسطینی یا حزب‌الله لبنان شد و مدیران این شبکه‌ها، علت این کار را، مقابله با گسترش افراط‌گرایی عنوان کردند. این در حالی است که تعدادی از صفحات منسوب به گروهک تروریستی داعش، گروهک تروریستی منافقین یا سایر گروهک‌های تروریستی، همچنان فعال هستند و به جذب نیرو یا گسترش ایده‌های تروریستی یا آموزش نحوه بمب‌گذاری می‌پردازند.
به‌تازگی، یوآل روتم (Yuval Rotem)، از مقامات و کارشناسان امنیت سایبری اسرائیل، با حضور در کنفرانس اورشلیم در سرزمین‌های اشغالی، ضمن اشاره به حضور حداقل نه‌ساعته جوانان در شبکه‌های اجتماعی، بر این موضوع تأکید کرد که باید به دنبال یافتن پاسخی هماهنگ و مشترک برای این موضوع باشیم.
در بخشی از صحبت‌های وی در این رابطه آمده است: «تا زمانی که همه ما بر روی یک استاندارد واحد به توافق نرسیم، نمی‌توان به پیشرفتی در مورد مبارزه با تروریسم دست‌یافت. ما باید به این موضوع برسیم که چه کسی سازمان دهنده یک حمله است و قربانی این حمله کیست.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.